xenakrigarsessan.blogg.se

Hej, jag heter då Louise. Jag vet inte riktigt än vad jag kommer att blogga om.. men kanske lite om min Diabetes och annat i guess^^

Min läkares och arbetsförmedlingens syn på en som har adhd...

Publicerad 2015-08-30 23:25:33 i

Jag tycker att samhällets syn på adhd är en skandal... för om jag går till arbetsförmedlingen och ska söka jobb, då får jag ju en handledare, men de verkar tro att man är totalt korkad och inte klarar av att jobba.. Det tycker jag faktiskt är FÖRNEDRANDE, för vi klarar faktiskt av att jobba.. Min sambo har adhd och han är en mycket duktig lastbilschaufför och klarar av jobbet skitbra. Och när jag var timvikarie förra året så älskade jag att jobba, gå upp tidigt, frukost och att sköta min adhd medicin var enklare och dessutom så var jag mycket gladare och hade så roligt.  Min läkare skrev mer eller mindre att jag inte klarar av att jobba för att jag inte har "Alla hönsen hemma" och inte kan få ett "vanligt" jobb... blir både besviken och redigt ledsen över att hon skriver sånt.. Jag vet att jag klarar av det! Om det inte går första gången så övar man och så blir det bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela